. . .
Projecten & activiteiten
-
ALMOSTYOU
gastvrijheid
-
Autohotel
instante stedelijkheid
-
Bikes to Borrow
geschiedenis
-
Blauwe Huis Cinema
instante stedelijkheid
-
Bloemen voor IJburg
instante stedelijkheid
-
Blue Meetings
gastvrijheid
-
Blue Print
geschiedenis
-
Boekenkas
instante stedelijkheid
-
Brief van Marcel Möring
geschiedenis
-
Chattheater
instante stedelijkheid
-
Chill-ROOM
instante stedelijkheid
-
City Telling IJburg
geschiedenis
-
Creatief op IJburg
geschiedenis
-
Debat 'Kunst van het samenleven'
gastvrijheid
-
Do you wanna work it?
instante stedelijkheid
-
Faculty of Invisibility
gastvrijheid
-
Frida
gastvrijheid
-
Galerie Evolution de l'art
geschiedenis
-
Gast≠vrij
gastvrijheid
-
Geluidswandeling IJburg
geschiedenis
-
Hollow Land
geschiedenis
-
Huisstijl
geschiedenis
-
Identiteitbouwer
geschiedenis
-
IJBOARD
geschiedenis
-
IJboot
instante stedelijkheid
-
IJbuild
geschiedenis
-
Kunstboom
instante stedelijkheid
-
Leesjeblauw
instante stedelijkheid
-
M2M Radio
gastvrijheid
-
Motel Out of the Blue
instante stedelijkheid
-
Parade der Stedelijkheid
instante stedelijkheid
-
Periscoop
instante stedelijkheid
-
Proeflokaal
instante stedelijkheid
-
Project Johan Siebers
gastvrijheid
-
Publieke moestuin
instante stedelijkheid
-
Pump Up The Blue
instante stedelijkheid
-
Rondleiding door de stilte
geschiedenis
-
Schaduwcurator
gastvrijheid
-
Schoolmaken
instante stedelijkheid
-
Sing for your supper
gastvrijheid
-
Socially Yours
gastvrijheid
-
Spreekuur
instante stedelijkheid
-
Stedelijk in de stad
gastvrijheid
-
Think Tank
geschiedenis
-
Van pionieren tot wonen
geschiedenis
-
ZIJ-Power
geschiedenis
-
ZZP krant
geschiedenis
Bewoners & bewerkers
-
Bart Janssen
Landschapsarchitect (Nederland, woont en werkt in Arnhem)
-
Cesare Pietroiusti
Kunstenaar (Italie, woont en werkt in Rome)
-
Cheikh Sakho
Schilder (Senegal, woont en werkt in Amsterdam)
-
Daniela Paes Leao
Kunstenaar en filmmaker (Portugal, woont en werkt in Amsterdam)
-
Dennis Kaspori
Architect (Nederland, woont en werkt in Rotterdam)
-
Dennis Straat
Stadsdeelwethouder Zeeburg
-
Elke Krasny
Curator (Oostenrijk, werkt en woont in Wenen)
-
Eveline de Munck Mortier
Beeldend kunstenaar (Nederland)
-
Floris van Heijnsbergen
Beeldend kunstenaar (Nederland)
-
Frida
Beeldend kunstenaar
-
Herve Paraponaris
Beeldend kunstenaar (Frankrijk, woont en werkt in Rotterdam)
-
Het Blauwe Huis
-
Howard Chan
Kunstenaar/directeur The AiR Association Limited (China, woont en werkt in Hong Kong)
-
Igor Dobrocic
Theatermaker/programmadirecteur ECF (Servië, woont en werkt in Amsterdam)
-
Igor Roovers
Programma manager Projectbureau IJburg
-
IJburg TV
www.ijburgtv.nl
-
Inga Zimprich
Kunstenaar and kunsttheoretica (Duitsland, woont en werkt in Maastricht / Ukraine)
-
Ingrid Meus
Kunstenaar (Nederland, woont en werkt in Den Haag)
-
Jeanne van Heeswijk
Beeldend kunstenaar (Nederland, woont en werkt in Rotterdam)
-
Jo van der Spek
Radiomaker (Nederland, woont en werkt in Amsterdam)
-
Johan Bakker
Bewoners IJburg, initiatiefnemer van De Boekenkas
-
Johan Siebers
Filosoof (Nederland, woont en werkt in Londen)
-
Joost Grootens
Kunstenaar en vormgever (Nederland, woont en werkt in Amsterdam)
-
M7red (Mauricio Corbalan + Pio Torroja)
Architecten (Argentinië, wonen en werken in Buenos Aires)
-
Marcel Möring
Schrijver (Nederland, woont en werkt in Rotterdam)
-
Marianne Maasland
Kunsthistoricus (Nederland, woont en werkt in Amsterdam)
-
Marthe van Eerdt
Bewoner IJburg, Initiatiefnemer kinderbibliotheek Leesjeblauw
-
Nicoline Koek
Kunsthistorica, ondernemer en initiatiefnemer Bloemen voor IJburg
-
Nuno Sacramento
Schaduwcurator (Portugal, woont en werkt in Lissabon)
-
Orgacom
Kunstenaars en cultureel intermediair (Nederland, wonen en werken in Amsterdam en Istanbul)
-
Peter van Keulen
Bewoner IJburg, initiatiefnemer van IJboot
-
Pilot Publishing (Ella Gibbs + Amy Plant)
Kunstenaars (Engeland, wonen en werken in Londen)
-
Roé Cerpac
Beeldend kunstenaar (Israël, woont en werkt in Amsterdam)
-
Rudy Luijters
Beeldend kunstenaar (Nederland, woont en werkt in Brussel)
-
Sarah van Sonsbeeck
Kunstenaar (Nederland, woont en werkt in Amsterdam)
-
Silvia Russel
Beeldend kunstenaar (Nederland, woont en werkt in Amsterdam)
-
Silvia Russel
Beeldend kunstenaar (Nederland, woont en werkt in Amsterdam)
-
Sonia Boyce
Kunstenaar (Engeland, woont en werkt in Londen)
-
soundtrackcity
Soundtrackcity Amsterdam
-
Stedelijk Museum
Stedelijk Museum Amsterdam
-
Tere Recarens
Kunstenaar (Spanje, woont en werkt in Berlijn)
-
Transparadiso (Barbara Holub + Paul Rajakovics)
Kunstenaar & stedenbouwkundige/architect (Oostenrijk, wonen en werken in Wenen)
-
Usha Mahabiersing
Bewoonster IJburg, initiatiefnemer van de Blauwe Huis Cinema
-
Yane Calovski
Kunstenaar en schrijver (Macedonië, woont en werkt in Skopje)
sluiten
http://www.m7redes.blogspot.com
Chatheater 2 LIVE!
A fiction of two cities
Two urban simulations on real time.
June 3, 2006.
Amsterdam 18hs.
Buenos Aires 13hs.
Chatheater stages conversations on public space through the most exciting urban and political issues. The first session focused on the post crisis Buenos Aires and its new urban social actors an their strategies in the public arena.
This next session will be dedicated to the latest discussion on citizenship, immigration and integration policies in The Netherlands and how it has been increasingly influenced by the new media such as bloggers. Are these media devices new actors or characters in the public space?
The session will be divided in two parts. In the first one, a blog on the issue will be collectively developed by chat conversations. In the second, this scenario informed by the blog will be played as a simulation in a chat channel by actors based in Ijburg and assessed by participants in Buenos Aires.
More info on the session two is available at www.m7red.com.ar/chat2.htm
Chat Theater is a concept of m7red. ( www.m7red.com.ar)
Chatheater is hosted by "Het Blauwe Huis" a project by Jeanne van Heeswijk and Herve Paraponaris. and it's based at IJburg, Amsterdam, The Netherlands.
Nieuwsberichten
sluiten
Chattheater
For The Blue House, Mauricio Corbalán and Pio Torroja of the Argentinean architectural collective M7red developed ‘Chattheatre’, an international conversation on public spaces trough the most recent political and urban topics. Early sessions with participants from all over the world adjusted topics line citizenship, immigration, integration politics and the role of new media in public space. After several sessions in and from The Blue House they presented ‘Chattheatre’ at the Biennale of Porto Alegre in 2007. They are continuing to develop the ‘Chattheatre’ software and model and setting it up more permanent in Porto Alegre as one of the so-called Blue Point. For ‘GuestWelcome’ they wrote an article on value and alternative forms of trade.http://www.m7redes.blogspot.com
Chatheater 2 LIVE!
A fiction of two cities
Two urban simulations on real time.
June 3, 2006.
Amsterdam 18hs.
Buenos Aires 13hs.
Chatheater stages conversations on public space through the most exciting urban and political issues. The first session focused on the post crisis Buenos Aires and its new urban social actors an their strategies in the public arena.
This next session will be dedicated to the latest discussion on citizenship, immigration and integration policies in The Netherlands and how it has been increasingly influenced by the new media such as bloggers. Are these media devices new actors or characters in the public space?
The session will be divided in two parts. In the first one, a blog on the issue will be collectively developed by chat conversations. In the second, this scenario informed by the blog will be played as a simulation in a chat channel by actors based in Ijburg and assessed by participants in Buenos Aires.
More info on the session two is available at www.m7red.com.ar/chat2.htm
Chat Theater is a concept of m7red. ( www.m7red.com.ar)
Chatheater is hosted by "Het Blauwe Huis" a project by Jeanne van Heeswijk and Herve Paraponaris. and it's based at IJburg, Amsterdam, The Netherlands.
Nieuwsberichten
sluiten
sluiten
[English below]
Staging Cities experimenteert met nieuwe manieren om publieke zaken te ensceneren. Hoe worden steden bevolkt?
Entiteiten, dingen, infrastructuren, mensen, machines, groepen, instituten, karakters… Hoe leven zij samen? Wat zijn de conflicten die deze zaken samenbrengen en scheiden? Staging Cities / Ciudades en escena pakt het probleem van het ensceneren van de stad aan, haar systemen, wezens, entiteiten en hun conflictueuze coëxistentie. Het ensceneren van deze diversiteit is een politieke gok in zichzelf.
Parlementen zijn de gebruikelijke podia waar steden en stedelingen soms zichzelf kunnen bekijken. Maar parlementen zijn maar een van de vele manieren om publieke zaken in scène te zetten. De uitdaging waar Buenos Aires voor staat is het ontwikkelen van nieuwe methoden om een stem te geven aan opkomende karakters, en zo de politieke verbeeldingskracht te vergroten. Staging Cities vraagt de mogelijkheid van een collectieve bouwtechniek die is gebaseerd op karakters en scenario’s als een nieuw politiek stedelijk gereedschap te overwegen.
Staging Cities begon in 2006 in Het Blauwe Huis als een experiment in stedelijke discussie die IJburg / Amsterdam en Buenos Aires aan elkaar verbond in een rollenspel dat gebruik maakte van instant messaging systemen op het internet. Het scenario voor Buenos Aires draaide om een fictieve botsing tussen de onderklasse en het stedelijk bestuur en de projectontwikkelaars die het voor het zeggen hebben in Puerto Madero; een nieuwe, exclusieve en peperdure wijk in het stadscentrum van Buenos Aires. Het scenario dat in Amsterdam naar bovenkwam vertelde het verhaal van het conflict tussen de lokale gemeenschap en de moslim immigranten als voortzetting van de ongeregeldheden met een raciale ondertoon in Frankrijk in 2005.
In 2007 werd gedurende acht maanden een discussie gevoerd in Porto Alegre, Brazilie, als onderdeel van de Mercosul Kunst Biënnale. Het scenario dat dit maal bovenkwam ging over het centrum van Porto Alegre: hoe illegale handelaren het stadscentrum in beslag hebben genomen met als gevolg leegstand en verval van de woonhuizen in dit gebied. Voor de biënnale is een zogenaamde ‘assembly hall’ gemaakt als podium voor de sessies. Deze hal bestond uit ‘video cabins’ waar burgers acteertraining konden volgen en een ‘debate room’ tafel en een scherm waarop acht met elkaar verbonden computers te zien waren. Op basis hiervan heeft het Institute of Architects of Brazil of Rio Grande do Sul m7red opdracht gegeven een research programma te ontwikkelen en een ruimte voor het Teatro do chat te ontwerpen voor hun hoofdkwartier in het stadscentrum. Dit met als doel het debat te voeden en mogelijke alternatieve toekomsten voor de stad Porto Alegre te verkennen. Maar het werk focuste op lokale scenario’s en menselijke karakters en raakte zo ontoereikend om de groeiende complexiteit van de verschijnselen van verstedelijking te kunnen begrijpen. Dit werd duidelijk toen een begin werd gemaakt met een nieuw scenario voor Buenos Aires: het Matanzas-Riachuelo rivierbekken.
Als sinds de Spaanse koloniale onderdrukking is Riachuelo meer een ecologisch en politiek strijdtoneel dan een harmonieus ecosysteem. De ecologische kwesties komen in dit scenario naar voren als controverses en onzekerheden tussen acteurs van verschillende types. Zwarte wateren, precaire kolonies, overheidsinstanties, vervuilende industrie, techneuten, afval, etc. We kunnen een ecosysteem omschrijven als een verzameling zonder muren, waar vele acteurs een stem kunnen hebben. Hoe ontwerpen we een stedelijk theater waar mensen en niet-mensen gehoord kunnen worden in deze publieke controverse?
Er is een theatrale opzet gemaakt om dit scenario te kunnen ontwikkelen. Het geheel bestond uit een tafel waaraan zes experts met verschillende achtergronden aanschoven, terwijl ze door een kunstmatige stem met een script werden ondervraagd. Het doel hiervan was een collectieve stem te geven aan de belangrijkste niet-menselijke acteur is het scenario: de stedelijke shit van het rivierbekken. Dit is de registratie van de eerste ervaring met deze methode en we zien uit naar toekomstige sessies met andere acteurs om zo het scenario uit te bouwen.
“Staging Cities: The urban shit of the Matanzas-Riachuelo river basin. Buenos Aires 2009.” Video:14 min.
STAGING CITIES: AN ASSEMBLY OF HUMANS AND NOT HUMANS AT THE RIACHUELO RIVER BASIN.
Staging cities experiments with new ways of staging public issues.
How cities are populated?
Entities, things, infrastructures, people, machines,groups, institutions, characters... How they live together? Which are the conflicts that gather and separate them?
To stage this diversity is a political bet in itself.
Parliaments are the usual stage where sometimes cities and citizens can look at themselves. But parliaments are just one way of many to stage public issues. The challenge at Buenos Aires is to set up a new assembly device to give voice to emergent characters in order to expand political imagination. Staging Cities set up the challenge of consider a collective building technique of characters and scenarios as a new political scenic device.
Staging cities began in the year 2006 at Het Blauwe Huis, as an experiment of urban discussion which connected the cities of Ijburg/Amsterdam and Buenos Aires in a role play game in real time using instant messaging systems on internet. The scenario built up for Buenos Aires fictionalized a clash between the underclass and the governmental board and brokers that manage Puerto Madero, a new urbanized area, which is the most exclusive and expensive of the city center. The scenario that emerged in Amsterdam staged the conflict between the local community and the Muslim immigrants as a continuation of the racial disturbs which happened in France during 2005.
In the year 2007 a discussion process was held during eight months at the city of Porto Alegre, Brazil, as part of the Mercosul Art Biennale. The scenario which emerged this time was the central area of the city of Porto Alegre. The occupation of the city center by illegal traders and the subsequent abandonment and decay of the dwellings located at the area. An special “assembly hall” was made at the biennale to stage the sessions. The device was composed of “video-cabins” for actoral training of citizens and a “debate room” with a screen and a table displaying 8 computers connected between them. From that experience, the Institute of Architects of Brazil of Rio Grande do Sul, commissioned m7 to deliver a research program and the design of a specific room for the “Teatro do chat” at their headquarters located in the central area of the city. This device is intended to foster the debate and to explore the alternative futures for the city of Porto Alegre.
But the work focused on local scenarios and human characters became insufficient to understand the growing complexity of the urbanization phenomena. This was made visible at the beginning of the setting up of the new scenario for the city of Buenos Aires: the Matanzas-Riachuelo river basin.
From Spanish colonial times, the Riachuelo is more an ecological and political battlefield than an harmonic ecosystem. The ecological issues that are set up in this scenario appear as controversies and uncertainties between actors of very different type. Black waters, precarious settlements, governmental agencies, polluting industries, technicians, waste, etc. We can call an ecosystem as an “assembly without walls”, where many actors can have a “voice”. How to make an urban theater where humans and not humans can have a voice in this public controversy?
An scenic device was designed to develop this scenario. It was composed by a table with six experts from diverse areas and an “artificial voice” with a script which interrogated them. The goal of the device was to make appear and give voice collectively, to the main non-human actor of this scenario: the “urban shit”of the basin.
This was the first experience registered with this device and we are looking further to future sessions with other actors in order to expand the scenario.
“Staging Cities: The urban shit of the Matanzas-Riachuelo river basin. Buenos Aires 2009.”
video.14 min.
Concept, production and direction: M7red. Mauricio Corbalan, Pio Torroja.
Camera and editing: Julian d`Angiolillo
Additional camera: Julia Masvernat.
Production team: Paola Salaberri, Martin Dipeco, Noelia Leonzio.
Sound: Pablo Chimenti, Hernan Kerllenevich
Acknowledgements: Museo de Bellas Artes de La Boca Benito Quinquela Martín, Museo Histórico Hospital Bernardino Rivadavia, Fundación por La Boca, agrupación musical “Los hijos de Zas”.
Project hosted by Het Blauwe Huis, IJburg, The Netherlands.
With the support of CCEBA. Centro Cultural de Espana en Buenos Aires.
sluiten
M7red: Staging Cities
[English below]
Staging Cities experimenteert met nieuwe manieren om publieke zaken te ensceneren. Hoe worden steden bevolkt?
Entiteiten, dingen, infrastructuren, mensen, machines, groepen, instituten, karakters… Hoe leven zij samen? Wat zijn de conflicten die deze zaken samenbrengen en scheiden? Staging Cities / Ciudades en escena pakt het probleem van het ensceneren van de stad aan, haar systemen, wezens, entiteiten en hun conflictueuze coëxistentie. Het ensceneren van deze diversiteit is een politieke gok in zichzelf.
Parlementen zijn de gebruikelijke podia waar steden en stedelingen soms zichzelf kunnen bekijken. Maar parlementen zijn maar een van de vele manieren om publieke zaken in scène te zetten. De uitdaging waar Buenos Aires voor staat is het ontwikkelen van nieuwe methoden om een stem te geven aan opkomende karakters, en zo de politieke verbeeldingskracht te vergroten. Staging Cities vraagt de mogelijkheid van een collectieve bouwtechniek die is gebaseerd op karakters en scenario’s als een nieuw politiek stedelijk gereedschap te overwegen.
Staging Cities begon in 2006 in Het Blauwe Huis als een experiment in stedelijke discussie die IJburg / Amsterdam en Buenos Aires aan elkaar verbond in een rollenspel dat gebruik maakte van instant messaging systemen op het internet. Het scenario voor Buenos Aires draaide om een fictieve botsing tussen de onderklasse en het stedelijk bestuur en de projectontwikkelaars die het voor het zeggen hebben in Puerto Madero; een nieuwe, exclusieve en peperdure wijk in het stadscentrum van Buenos Aires. Het scenario dat in Amsterdam naar bovenkwam vertelde het verhaal van het conflict tussen de lokale gemeenschap en de moslim immigranten als voortzetting van de ongeregeldheden met een raciale ondertoon in Frankrijk in 2005.
In 2007 werd gedurende acht maanden een discussie gevoerd in Porto Alegre, Brazilie, als onderdeel van de Mercosul Kunst Biënnale. Het scenario dat dit maal bovenkwam ging over het centrum van Porto Alegre: hoe illegale handelaren het stadscentrum in beslag hebben genomen met als gevolg leegstand en verval van de woonhuizen in dit gebied. Voor de biënnale is een zogenaamde ‘assembly hall’ gemaakt als podium voor de sessies. Deze hal bestond uit ‘video cabins’ waar burgers acteertraining konden volgen en een ‘debate room’ tafel en een scherm waarop acht met elkaar verbonden computers te zien waren. Op basis hiervan heeft het Institute of Architects of Brazil of Rio Grande do Sul m7red opdracht gegeven een research programma te ontwikkelen en een ruimte voor het Teatro do chat te ontwerpen voor hun hoofdkwartier in het stadscentrum. Dit met als doel het debat te voeden en mogelijke alternatieve toekomsten voor de stad Porto Alegre te verkennen. Maar het werk focuste op lokale scenario’s en menselijke karakters en raakte zo ontoereikend om de groeiende complexiteit van de verschijnselen van verstedelijking te kunnen begrijpen. Dit werd duidelijk toen een begin werd gemaakt met een nieuw scenario voor Buenos Aires: het Matanzas-Riachuelo rivierbekken.
Als sinds de Spaanse koloniale onderdrukking is Riachuelo meer een ecologisch en politiek strijdtoneel dan een harmonieus ecosysteem. De ecologische kwesties komen in dit scenario naar voren als controverses en onzekerheden tussen acteurs van verschillende types. Zwarte wateren, precaire kolonies, overheidsinstanties, vervuilende industrie, techneuten, afval, etc. We kunnen een ecosysteem omschrijven als een verzameling zonder muren, waar vele acteurs een stem kunnen hebben. Hoe ontwerpen we een stedelijk theater waar mensen en niet-mensen gehoord kunnen worden in deze publieke controverse?
Er is een theatrale opzet gemaakt om dit scenario te kunnen ontwikkelen. Het geheel bestond uit een tafel waaraan zes experts met verschillende achtergronden aanschoven, terwijl ze door een kunstmatige stem met een script werden ondervraagd. Het doel hiervan was een collectieve stem te geven aan de belangrijkste niet-menselijke acteur is het scenario: de stedelijke shit van het rivierbekken. Dit is de registratie van de eerste ervaring met deze methode en we zien uit naar toekomstige sessies met andere acteurs om zo het scenario uit te bouwen.
“Staging Cities: The urban shit of the Matanzas-Riachuelo river basin. Buenos Aires 2009.” Video:14 min.
STAGING CITIES/CIUDADES EN ESCENA. Una asamblea de humanos y no humanos en la cuenca del Matanzas-Riachuelo from m7red on Vimeo.
STAGING CITIES: AN ASSEMBLY OF HUMANS AND NOT HUMANS AT THE RIACHUELO RIVER BASIN.
Staging cities experiments with new ways of staging public issues.
How cities are populated?
Entities, things, infrastructures, people, machines,groups, institutions, characters... How they live together? Which are the conflicts that gather and separate them?
To stage this diversity is a political bet in itself.
Parliaments are the usual stage where sometimes cities and citizens can look at themselves. But parliaments are just one way of many to stage public issues. The challenge at Buenos Aires is to set up a new assembly device to give voice to emergent characters in order to expand political imagination. Staging Cities set up the challenge of consider a collective building technique of characters and scenarios as a new political scenic device.
Staging cities began in the year 2006 at Het Blauwe Huis, as an experiment of urban discussion which connected the cities of Ijburg/Amsterdam and Buenos Aires in a role play game in real time using instant messaging systems on internet. The scenario built up for Buenos Aires fictionalized a clash between the underclass and the governmental board and brokers that manage Puerto Madero, a new urbanized area, which is the most exclusive and expensive of the city center. The scenario that emerged in Amsterdam staged the conflict between the local community and the Muslim immigrants as a continuation of the racial disturbs which happened in France during 2005.
In the year 2007 a discussion process was held during eight months at the city of Porto Alegre, Brazil, as part of the Mercosul Art Biennale. The scenario which emerged this time was the central area of the city of Porto Alegre. The occupation of the city center by illegal traders and the subsequent abandonment and decay of the dwellings located at the area. An special “assembly hall” was made at the biennale to stage the sessions. The device was composed of “video-cabins” for actoral training of citizens and a “debate room” with a screen and a table displaying 8 computers connected between them. From that experience, the Institute of Architects of Brazil of Rio Grande do Sul, commissioned m7 to deliver a research program and the design of a specific room for the “Teatro do chat” at their headquarters located in the central area of the city. This device is intended to foster the debate and to explore the alternative futures for the city of Porto Alegre.
But the work focused on local scenarios and human characters became insufficient to understand the growing complexity of the urbanization phenomena. This was made visible at the beginning of the setting up of the new scenario for the city of Buenos Aires: the Matanzas-Riachuelo river basin.
From Spanish colonial times, the Riachuelo is more an ecological and political battlefield than an harmonic ecosystem. The ecological issues that are set up in this scenario appear as controversies and uncertainties between actors of very different type. Black waters, precarious settlements, governmental agencies, polluting industries, technicians, waste, etc. We can call an ecosystem as an “assembly without walls”, where many actors can have a “voice”. How to make an urban theater where humans and not humans can have a voice in this public controversy?
An scenic device was designed to develop this scenario. It was composed by a table with six experts from diverse areas and an “artificial voice” with a script which interrogated them. The goal of the device was to make appear and give voice collectively, to the main non-human actor of this scenario: the “urban shit”of the basin.
This was the first experience registered with this device and we are looking further to future sessions with other actors in order to expand the scenario.
“Staging Cities: The urban shit of the Matanzas-Riachuelo river basin. Buenos Aires 2009.”
video.14 min.
Concept, production and direction: M7red. Mauricio Corbalan, Pio Torroja.
Camera and editing: Julian d`Angiolillo
Additional camera: Julia Masvernat.
Production team: Paola Salaberri, Martin Dipeco, Noelia Leonzio.
Sound: Pablo Chimenti, Hernan Kerllenevich
Acknowledgements: Museo de Bellas Artes de La Boca Benito Quinquela Martín, Museo Histórico Hospital Bernardino Rivadavia, Fundación por La Boca, agrupación musical “Los hijos de Zas”.
Project hosted by Het Blauwe Huis, IJburg, The Netherlands.
With the support of CCEBA. Centro Cultural de Espana en Buenos Aires.